Avbryt

Kontonr Bankgiro 1741248

Om Parsian IF

Föreningen
Föreningen bildades 2013 med säte i Kista. Föreningens start blev fotbollssektionen. Nästa steg i verksamhetsutvecklingen blev flytt av sätet till Upplands Väsby och därav nya namnet Parsian Väsby IF. Sedan 2022 har klubben återgått till sitt ursprungliga namn, Parsian IF.

Föreningens värdegrund
Goda tankar, goda ord och goda handlingar är föreningens viktigaste grundregler.

Vår verksamhetsidé
Parsian IF ska erbjuda en uppfostrande verksamhet där kamratskap, disciplin och hälsa är föreningens främsta ledord. Vi riktar oss till idrottsintresserade barn, ungdomar och vuxna med syfte till förbättrad folkhälsa och ett ökat engagemang.

Vision och mål
Alla barn och ungdomar som deltar i verksamheten känner att de är viktiga och njuter av att röra på sig i idrottsföreningen.
Föreningens målsättning är att erbjuda barnen och ungdomarna i stadsdelen en högklassig och mångsidig idrottsverksamhet oavsett färdigheter. Alla barn och ungdomar som vill delta i verksamheten är välkomna och de behandlas likvärdigt.

Sponsring och partnerskap
Idrotten har ett viktigt samhällsuppdrag, dels ur folkhälsosynpunkt och dels ur ett uppfostrande perspektiv. Den bästa vägen till en bättre folkhälsa är motion och aktivitet. Många sjukdomar kan undvikas med hjälp av en bra fysik. Idrotten är också uppfostrande. Den hjälper till att skapa goda samhällsmedborgare. Parsian IF vill genom idrotten bidra till ett bättre samhälle. Det tycker vi är viktigt.

Genom att sponsra och partnerskap med Parsian IF kommer ni att aktivt bidra att skapa en bättre förutsättning för förenings mål och bidrag till lokal befolkningen främst ungdomar.

Med hopp om gott samarbete.